SEO verandert niet alleen van jaar tot jaar, maar binnen een maand kan een deel van het werk veranderingen ondergaan, aangepast aan de innovaties van zoekmachines. Dit is een gangbare praktijk voor elke optimizer, maar het is vaak moeilijk voor de klant om over te brengen waarom de prijs is gestegen of hoe deze überhaupt is gevormd. Wat nu van invloed is op het prijsbeleid op het gebied van websitepromotie, laten we eens kijken naar de ervaring van ons digitale bureau. Waarom is het moeilijk om een SEO te prijzen? Voor de succesvolle werking van elk bedrijf is het belangrijk om de arbeidskosten van specialisten, materialen (software, apparatuur, enz.), Tijd en percentage van de baten van de verkregen resultaten correct in te schatten. SEO is een vrij specifiek gebied en het is misschien niet zo eenvoudig om het te evalueren op basis van enkele duidelijke criteria zonder deskundig oordeel, zoals bijvoorbeeld de context. Dit komt door constante veranderingen in de algemeen aanvaarde promotieregels. Hier kunnen we niet over jaren praten, maar over weken. Bovendien is het een vrij interessant feit dat de Yandex-aanpassingen die zojuist plaatsvonden en de SEO-specialisten zojuist hun werk voor hen hebben aangepast, niet opnieuw kunnen worden beïnvloed door de aanpassingen in de Google-algoritmen die vervolgens werden vrijgegeven. Constante flexibiliteit in het werk maakt het moeilijk om arbeidskosten in te schatten. Het geïnvesteerde geld moet inkomsten opleveren voor zowel het bedrijf als de klant Iedereen die heeft besloten om een SEO-dienst aan te sluiten, is waarschijnlijk al tegengekomen dat de prijzen van verschillende bedrijven voor dezelfde site heel verschillend zijn. Dit veroorzaakt het effect van het gebrek aan begrip van de cliënt voor de vorming van deze waarde en het gevoel dat ze hem proberen te misleiden. Is het echt? Natuurlijk is er bij de meerderheid hier geen misleiding. Het punt is dat er geen duidelijke formule is voor het berekenen van diensten en uren voor werk. Elk bedrijf stelt zijn eigen prijslijst op voor tarieven op basis van het aangeworven personeel en de lijst met aangeleverde werken. Het budget kan uit meerdere of alle mogelijke factoren tegelijk bestaan: concurrerende omgeving, verzoeken, regio, sitestatus, CMS, aantal bewerkingen, door de klant gestelde doelen, etc. Doelen en hun implementatie Hoe vreemd het ook mag lijken, bij SEO, dat op een voor de hand liggend doel lijkt te zijn gericht, hebben klanten soms totaal verschillende verzoeken. Iemand wil de markt domineren, iemand wil zijn reputatie verbeteren, iemand wil bestellingen ontvangen van een webwinkel en iemand wil in de TOP staan (en liefst nog 1 of 3 posities). Voor de wensen van elke klant wordt een strategie ontwikkeld op basis van zijn bedrijf, website en budget. En zo zijn we bij een van de belangrijkste criteria gekomen: het budget dat acceptabel is voor de klant. Het bedrijf moet beoordelen welke werkzaamheden er binnen de toegekende quota kunnen worden uitgevoerd en of dit voldoende zal zijn om het doel te bereiken. Marktconcurrentie en hoe u deze kunt weerstaan Sommige van de sites die aan het werk komen, zijn vaak niet concurrerend. Dit geldt vooral voor vormgeving en inhoud. Hoe handig een site ook is, als deze er volledig verouderd uitziet, is de kans groot dat gebruikers er niet lang op blijven. Gebruikersacties spelen een grote rol bij het toekennen van extra “plussen” aan de relevantie van de bron in relatie tot de zoekopdracht voor zoekmachines. Als de markt zeer competitief is (voornamelijk in grote steden), zal het net zo moeilijk zijn om bij de TOP te komen als om daar te blijven. Het zal ook moeilijk zijn voor jonge websites om door de TOP 10 mastodonten heen te breken, waarvan de merken de mensen nergens over vertellen, en het gewicht voor zoekmachines is te verwaarlozen. Er moet aan worden herinnerd dat het onmogelijk is om te haasten om op alle mogelijke manieren gedragsfactoren op te lossen en massa te koppelen! Het opleggen van sancties zal veel schadelijker zijn dan langzame maar zekere groei. De grootste concurrentie zal zijn voor hoogfrequente verzoeken, en dit is logisch, aangezien de meeste klanten nog steeds op zoek zijn naar verkeer. Hoeveel kost een goede specialist? Een SEO-specialist speelt een sleutelrol bij alle websitetransformaties. Hij leeft dag en nacht met de site in zijn gedachten, onthoudt welke bewerkingen, wanneer, waar en waarom ze zijn gemaakt, monitort voortdurend de meest problematische verzoeken, stelt een werkplan op, schrijft aanbevelingen, voert zelf enkele bewerkingen uit, controleert het werk van de programmeur, corrigeert links, is verantwoordelijk voor externe view, voert technische audits en veel meer verschillende nuances uit waardoor de site beter, handiger en presentabeler wordt in zoekresultaten. Gewoonlijk hebben SEO-specialisten, net als technische specialisten, cijfers die hun professionele vaardigheden bepalen. Hoe hoger het cijfer, hoe duurder de specialist natuurlijk. Voor transparantie van betalingen wordt meestal een betalingsmodel per uur of een vaste + KPI geaccepteerd. Het geld voor het werk van de optimizer moet worden afbetaald uit het budget voor de promotie, anders levert het geen voordelen op en komt er geen overeenkomst tot stand. U zou een volledige lijst van alle werken in het contract voor de levering van promotiediensten moeten zien. Ze worden hoogstwaarschijnlijk allemaal berekend door de klok voor een bepaald tijdsinterval en hebben deelgenomen aan de beoordeling van het tarief. Er zijn momenten dat één specialist niet genoeg is om met een hulpmiddel te werken. In individuele gevallen is er een studie door het projectteam. Het voordeel van deze afdelingsstructuur is dat er op de site een hecht team komt dat elkaar begrijpt. Hoeveel een SEO-officier kan kosten in het bedrijf dat u heeft gekozen, krijgt u nauwelijks direct te horen, maar dit heeft zeker invloed op de prijzen voor promotie. Website verbetering Als de site zich in een betreurenswaardige staat bevindt en de nieuwe klant het echt niet wil, dan zijn er uiteraard verbeteringen nodig voor de succesvolle promotie ervan. Hier kunnen bedrijven op twee manieren terecht: Geef een deskundig oordeel en informeer onmiddellijk over de noodzaak om de site af te ronden (die waarschijnlijk zal worden betaald, aangezien het te veel tijd kost voor de programmeur, niet voorzien door SEO). Breng stap voor stap op de hoogte van de noodzaak om bepaalde wijzigingen aan te brengen die niet kunnen worden aangebracht binnen de limieten van uw tarief, dus u moet een horloge voor technische ondersteuning kopen. Voltooiing van complexe elementen en functionaliteit wordt meestal afzonderlijk geëvalueerd En dat en die optie is mogelijk, het komt voor en het is onmogelijk te zeggen welke van hen 100% beter is. Je kunt over dit onderwerp discussiëren en verschillende argumenten in de een of andere richting brengen. Om het eerste geval te ondersteunen, is een uitleg geschikt dat de klant onmiddellijk het recht heeft om alle kosten te kennen, maar aan de andere kant kan het probleem op het moment van het maken van de bewerkingen dramatisch veranderen en zal deze bewerking helemaal niet relevant zijn. We blijven bij het midden: het is noodzakelijk dat de klant kritieke problemen meldt die de voortgang belemmeren. Onze klant is onze partner, we zijn ook geïnteresseerd in de welvaart van zijn bedrijf om de samenwerking voort te zetten. Alle andere mogelijke verbeteringen zullen tijdens het promotieproces opnieuw worden geëvalueerd en, als de noodzaak van aanpassingen wordt bevestigd, ter bespreking worden voorgelegd aan de klant. Tarieven – voor- en nadelen Eerlijk gezegd bespraken we al heel lang de noodzaak om tarieven toe te voegen en de mogelijkheid om elke site afzonderlijk te evalueren op basis van zijn kenmerken. Door de introductie van tarieven kan de klant door de kosten van diensten navigeren bij het kiezen van een bedrijf en het betrouwbaarder berekenen van een budget. Tarifering kan worden gebaseerd op de kern: welke verzoeken met welke frequentie worden geselecteerd en in welke regio. Of op het type site: online winkel, diensten, etc. Bij de ontwikkeling van tarieven is het naar onze mening juister om met beide rekening te houden. Vooruitkijkend, kunnen we aankondigen dat ons nieuwe tariefschema zeer binnenkort op de site zal verschijnen en zich in de laatste fase van herziening en ontwerp bevindt. Hiermee kunt u snel navigeren op het type site en de kern, het budget aangeven dat nodig is voor promotie en rekening houden met de soorten werk die voor bepaalde periodes worden uitgevoerd, voor de meest efficiënte optimalisatie van de bron, op basis van de concurrerende omgeving van de staat van de site. De teksten zijn nuttig en niet zo Het concept van SEO-tekst heeft de laatste tijd aanzienlijke veranderingen ondergaan. Dit is niet langer een fragment met zoekwoordspam dat uit de context is gehaald. Dergelijke beschrijvingen vallen onder filters en verliezen hun positie. Om een goede tekstbegeleiding te schrijven, moet u ook een budget toewijzen. Er zijn sites met complexe onderwerpen, waar je een goede copywriter moet vinden die op dit gebied schrijft en een goed portfolio en kennis heeft. In dit geval zal de prijs voor inhoud ook stijgen. Het is absoluut niet de moeite waard om op teksten te besparen, omdat dit een belangrijk onderdeel is van optimalisatie. Zelfs als de tekst onopgemerkt blijft door gebruikers, wordt deze geïndexeerd door robots van zoekmachines, op basis waarvan ketens van logische overeenkomsten van de betekenis van de pagina, inhoud en zoekopdrachten in de zoekopdracht worden gebouwd. Conclusie: Verschillende prijzen zijn geen fout bij het evalueren van de promotie, ze impliceren verschillende berekeningsformules op basis van de interne formules van het bedrijf. Let bij het vergelijken van prijzen niet alleen op de cijfers, maar ook op de lijst met werken op de site. Als het oppervlakkig is, vraag dan om een extra uitsplitsing per maand of kwartaal, zodat u de prijs en de arbeidskosten kunt correleren. De prijs kan niet alleen rekening houden met het werk, maar ook met de concurrentie, de oorspronkelijke staat van de site, de kwalificaties van een specialist of een hele projectgroep, wat een stevig percentage zal toevoegen aan het uiteindelijke bedrag. Maar vergeet niet dat een dergelijke beoordeling dichter bij de mogelijke kosten van risico’s tijdens promotie zal liggen. Duur is niet altijd goed – controleer de reputatie van het bedrijf, let op hun werk, portfolio. Als de prijs laag is, is het ook de moeite waard om na te denken over hoe ze met uw site zullen werken en of het vereiste aantal uren eraan zal worden besteed. Verdeel uw budget. U kunt beginnen met een initiële resource-optimalisatie en een kleine kernel. De geleidelijke toename van het aantal werken zal uw portemonnee niet zozeer beïnvloeden, maar het zal al zijn eerste vruchten beginnen af te werpen door optimalisatie. SEO is niet de goedkoopste service, en het begint ook vertraagd terug te verdienen. Het zal niet werken om het bedrag in de aankoop van links te injecteren, zoals voorheen. Er is een hele reeks werken nodig. Als het je lukt om een gewetensvol bedrijf te vinden, een specialist die net zoveel van je site zal houden als jij, dan zal het resultaat je lang plezier doen. Vergeet niet dat u constant voor de verwijderde site moet zorgen en deze moet blijven verbeteren en ontwikkelen. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |
